Zwykle unikam powieści dla kobiet... Stephanie Evanovich - Miłość w rozmiarze XXL

09:57

Już jakiś czas temu złapałam się na tym, że zaczęłam unikać powieści dla kobiet, bo wstydziłam się przyznać do ich czytania. Bo uznałam, że jest to ujma dla mojej inteligencji i wiedzy. Że babska powieść w moich rękach sprawiłaby, że wszystko czym się interesuję i wszystko co zwykle czytam, stałoby się nieistotne i zmiecione w pył przez ludzi, którzy uznaliby: czytasz gówniane książki, jak śmiesz mówić, że kochasz literaturę?

A jednak...

Kiedy w lutowych zapowiedziach Prószyńskiego przeczytałam o książce Miłość w rozmiarze XXL, najpierw pomyślałam, że no way, a chwilę później zamówiłam egzemplarz recenzyjny. To trochę o mnie. Ja też byłam XXL, nawet bardziej...  

I to był strzał w dziesiątkę! Książka Stephanie Evanovich była tak przyjemna, tak lekka w odbiorze i tak pozytywna w swoim wydźwięku, że dzięki niej po raz pierwszy od dawna poczułam się zrelaksowana! A wierzcie mi, jeśli ma się w domu przemieszczające się na czworakach dziesięciomiesięczne niemowlę (które w dodatku wymaga nieprzerwanej uwagi przez kilka godzin dziennie!), zrelaksować się trudno.   

Cała historia opisana w książce jest w zasadzie mało skomplikowana. Holly, zmagająca się z otyłością wdowa, wraca z Kanady, gdzie załatwiała sprawy związane z majątkiem swojego zmarłego męża. W samolocie zmuszona jest usiąść obok nieziemsko przystojnego Logana, który na domiar złego okazuje się być trenerem fitness. Żadne z nich nie jest zachwycone siedzącym obok sąsiadem, ale szybko nawiązują ze sobą nić porozumienia. Logan proponuje Holly swoje usługi, a ona zgadza się z nich skorzystać. Co dzieje się dalej, tego można się bez trudu domyślić i o dziwo właśnie to jest powodem mojego zachwytu tą książką. Nie chciałam czytać niczego, co zepsuje mi humor. Oczekiwałam dobrej zabawy i uśmiechu, i właśnie to dostałam. 

Tytuł oryginału: Big girl panties
Tłumaczenie: Teresa Komłosz
Ilość stron: 344
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka

Ocena (1-10): 7 - bardzo dobra

Możesz przeczytać również

5 komentarze

  1. Ej, nie ma się czego wstydzić. Ten typ literatury trzyma się bardzo dobrze na rynku, nie dlatego że kobitki są takie głupiutkie, ale dlatego że każdy potrzebuje rozrywki. Mi to wygląda na świetny scenariusz komedii romantycznej, a znając Evanovich jest się z czego pośmiać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja uważam, że tzw. literatura kobieca bywa naprawdę wartościowa, a osoby wiecznie krytykujące powieści skierowane głównie do kobiet, muszą być ograniczeni, skoro wyrażają takie a nie inne opinie, zupełnie nie znając się na tym. "Miłość w rozmiarze XXL" nie jest książką, którą muszę przeczytać "na już", aczkolwiek mam na nią ochotę i poszukam jej w bibliotece. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A czy to ma coś wspólnego z Janet Evanovich?

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam w świecie czytania dla prawdziwego relaksu i zresetowanie myśli! Każdą cięższą książkę zaczytuję lekką! A najczęściej czytam właśnie te lekkie. Przy moim trybie życia to chyba normalne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Prosta i przyjemna książka ;) Akurat dobry temat na następną komedie romantyczną

    Są fajne promocje na książki

    Empik: Kup 3 zapłać za 2 do 21 marca
    Znak.com.pl kup 4 i otrzymaj 40 % rabatu
    Pozdrawiam
    Sprawdzamypromocje.pl

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.